"Singlereizen zijn hip en trendy"

Vrijgezellen steeds vaker met elkaar op reis

Nieuws door

archief oud artikel 10 januari 2008 Vrijgezellen boeken steeds vaker een reis met elkaar, blijkt uit onderzoek van online magazine Singlesite. "Vandaag de dag is het haast hip en trendy om met een singlereis mee te gaan."

Een precieze verklaring voor de stijgende belangstelling voor singlereizen kan Monique Johann van online magazine Singlessite niet geven. Wel staat voor haar als een paal boven water dat de interesse ervoor alleen maar toeneemt. Hadden de reizen tot een aantal jaren terug nog een stoffig en oubollig imago, anno 2008 is dat totaal anders. "Vandaag de dag is het haast hip en trendy om met een singlereis mee te gaan", zegt Johann. "Positieve berichtgeving in de media en meer en meer aandacht voor dit type reizen, de ongedwongenheid ervan waarbij de nadruk ligt op een lekkere vakantie en niet op 'daten' is blijkbaar iets wat steeds meer singles bereikt en aanspreekt."

'Booming business'

Singlesite betitelt de reizen voor vrijgezellen als 'booming business'. Reisorganisaties zagen het aantal boekingen afgelopen twee jaar fors toenemen, zegt Johann. "Er werden zelfs extra reizen georganiseerd om singles alsnog kunnen laten vertrekken." De groei is voor een groot deel te danken aan een groeiende groep boekende alleenstaande ouders. Volgens Johann ervaren ze tijdens de reizen dat ze zelf én hun kinderen een leuke vakantie hebben. "Weg zijn met lotgenoten schept een band en iedereen voelt zich op zijn gemak in plaats van bekeken."

Wintersport

Vrijgezellen zijn ook te porren voor een wintersportvakantie of een verre reis, zo blijkt. Samen actief bezig zijn, nieuwe sociale contacten opdoen en het delen van ervaringen maken de reizen voor hen interessant."Maar ook het feit dat alles prima georganiseerd is en ze niet alles zelf uit hoeven zoeken, speelt een rol."

Oudere singles gat in de markt

De ondernemende, reislustige 50-plus-single lijkt, volgens Singlesite, het nieuwste gat in de markt te zijn. Een 'heel groot deel' van de 2,5 miljoen singles zijn 50-plussers, licht Monique Johann toe. Een 'forse doelgroep' die steeds vaker een singlereis boeken. "Dit komt voornamelijk omdat ze sinds enige tijd de weg naar het internet steeds beter en eenvoudiger weten te vinden. Op die manier maken ze laagdrempelig kennis met het fenomeen singlereizen."

Laatst gewijzigd: 2011-05-09 10:46:50 · Gepubliceerd: 2008-01-10 11:43:16 - 1391

Dit past bij '"Singlereizen zijn hip en trendy"'