Vorig jaar was voor Winterland een lastige, maar leerrijke editie. Maurice Schoenmaeckers: “Iedereen herinnert zich nog wel de brand op de Corda Campus. Een paar weken voor de start ging er toen heel wat décoratie, verlichting en versiering in de vlammen op. Dramatisch, maar dankzij de solidariteit van velen en in het bijzonder van die van de Hasselaren is alles goed gekomen en konden we tijdig starten. Deze editie werken we nauw samen met de Hasselaren en de lokale handelaars. Hasselts centrummanager Christiaan Kastrop nam het initiatief voor gesprekken die uitgemond zijn in een doorgedreven lange termijn samenwerking. De combinatie Winterland met de Hasseltse binnenstad wordt maximaal gepromoot bij onze week-, weekend- en dagjestoeristen. We duwen mee aan ‘Hasselt in het wit’ en promoten op ons terrein de shoppingweekends (16 en 23 december), Midwintermarkt (16 december) en Koopzondag (6 januari). Met de busbedrijven hebben we afgesproken om de Winterlandbezoekers af te zetten bij The Century waardoor ze verplicht worden om eerst een wandeling te maken door de binnenstad, voor ze bij ons toekomen.”

Hasselts centrummanager Christiaan Kastrop: “Hasselt is nog steeds de 4de grootste winkelstad van België en die positie gaan we met Winterland de komende weken versterken. We brengen die samenwerking met gezamenlijke mediacampagnes, gericht op Hasselt én Winterland heel sterk onder de aandacht. Daarnaast hebben wij als stad de handen in mekaar geslagen met de Winterland-organisatie om niet alleen het Dusartplein, maar de hele Hasseltse binnenstad te voorzien van een sfeervolle, winterse aankleding.”

Online, via de sociale media en door de samenwerking met verschillende mediapartners richt Winterland zijn pijlen op gans Vlaanderen. “We zijn een groeiverhaal dat mogelijkheden biedt aan een breed familiepubliek, van jong tot oud”, klinkt het bij de Winterland organisatie.