Beoordelingen Paleis Soestdijk

Filter op gezelschap:

Mooi dat het paleis bewaard blijft voor de toekoms

10
Bezocht: 16 april 2026
Geschreven: 22 april 2026

Er wordt door de eigenaren veel gedaan om het paleis in stand te houden voor de toekomstige generaties.

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
N.N.met vrienden

Cultuur, natuur en historie, het is er allemaal

99
Bezocht: Maart 2026
Geschreven: 20 april 2026

Prachtige tentoonstellingen en een heel mooi par; kortom geniet en verwonder.

Prijs/kwaliteit 7
Personeel 9
Service 9
Hygiëne 8
Omgeving 9
Ariemet partner

Interessant!

99
Bezocht: 2026
Geschreven: 19 april 2026

Boeiend en interessant, een plek vol geschiedenis en verhalen. Zeer enthousiaste vrijwilligers!

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
Cat K.alleenreizend

Prachtig gelegen in bosrijke omgeving

88
Bezocht: 2026 voorjaar
Geschreven: 19 april 2026

Geschiedenis en cultuur in mooie omgeving met bij het paleis een mooie Engelse Landschapstuin van Zocher

Prijs/kwaliteit
Personeel 9
Service 9
Hygiëne
Omgeving 8
M.J.P.met partner

Geweldig

99
Bezocht: Maart 2026
Geschreven: 19 april 2026

Het is fijn dat dit cultureel erfgoed open blijft voor publiek.

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
Laura van Kmet vrienden

Zondermeer boeien en steeds gevarieerder

10
Bezocht: Zomer, herfst en lente
Geschreven: 18 april 2026

Prima sfeer, uitstekende vrijwilligers die nog meer van de hoed en de rand weten.

Prijs/kwaliteit 10
Personeel 10
Service 8
Hygiëne
Omgeving
Nomismet partner

Historisch!

10
Bezocht: 2025
Geschreven: 18 april 2026

Een prachtig mooi historisch paleis met een scala aan eigentijdse exposities!

Prijs/kwaliteit 9
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 9
Omgeving 10
Yvonne B.met partner

Een geweldig stukje bewaard Nederlands historie.

10
Bezocht: 2026 2 keer.
Geschreven: 18 april 2026

De eigenaars doen hun uiterste best om deze parel te behouden.

Prijs/kwaliteit 10
Personeel 10
Service 9
Hygiëne 9
Omgeving 10
Jan Wmet partner

Historie

777
Bezocht: Maart 2026
Geschreven: 18 april 2026

Geweldig dagje uit paleis parkwandeling speurtocht kids in oranjerie lunch of high tea

Prijs/kwaliteit 8
Personeel 10
Service 8
Hygiëne 9
Omgeving 9
Jokemet partner

Geweldig

10
Bezocht: Maart 2026
Geschreven: 18 april 2026

Zo een leuk uitje. De vrijwilligers zijn zo gastvrij. Wij hebben genoten.

Prijs/kwaliteit 9
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 10
Omgeving 10
Mevrouw van der Veenmet vrienden

Geweldig

10
Bezocht: Pasen
Geschreven: 15 april 2026

Paleis Soestdijk heeft weer de allure van weleer terug. Het is weer de huiskamer van Nederland

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
Karel Tmet vrienden

GEWELDIG!

10
Bezocht: April 2026
Geschreven: 14 april 2026

Een prachtige plek: niet alleen het paleis, maar ook de omgeving. Ik geniet elke keer als ik er ben.

Prijs/kwaliteit 10
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 10
Omgeving 10
Jules Bensdorpmet partner

Geweldige Locatie

10
Bezocht: Met Pasen
Geschreven: 14 april 2026

Omdat het altijd heerlijk is om er te zijn. De omgeving is prachtig en sfeer is rustgevend. Als ik hier ben kom ik altijd een stukje thuis. Een plek waar ik graag ben om lekker in mijn vel te zitten.

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
Sherida Baptistamet jonge kinderen

Mrmorabel!

10
Bezocht: Weekend in maart 2026
Geschreven: 8 april 2026

Unieke en iconische locatie die cultuur, historie en natuur samen brengt.

Prijs/kwaliteit 10
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 10
Omgeving 10
Frances met partner

TOP

10
Bezocht: 28 maart 2026
Geschreven: 7 april 2026

Top Locatie met heel vriendelijke vrijwilligers met veel kennis over de evenementen binnen en buiten het Paleis

Prijs/kwaliteit 7
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 10
Omgeving 10
Germet partner

Magisch!

99
Bezocht: Diverse perioden van 2017 t/m nu.
Geschreven: 3 april 2026

'Huiselijk' paleis met prachtige zalen en magisch uitzicht!

Prijs/kwaliteit 9
Personeel 9
Service 9
Hygiëne 9
Omgeving 10
Yvonnegezin

prachtige locatie koninklijke sfeer

99
Bezocht: 2025
Geschreven: 2 april 2026

Omdat het zo'n bijzondere locatie is met een koninklijk verleden

Prijs/kwaliteit 9
Personeel 9
Service 8
Hygiëne 7
Omgeving 9
Jan Hurenkampmet partner

Superleuk!

10
Bezocht: 2026 februari
Geschreven: 1 april 2026

Historie kunst cultuur en culinair rondom geslaagd!

Prijs/kwaliteit 10
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 10
Omgeving 10
Ann met partner

Prachtig paleis met leuke evenementen!

10
Bezocht: Zomer en pasen
Geschreven: 1 april 2026

Echt een prachtig paleis, zowel van binnen als van buiten. En hele leuke evenementen voor jong en oud!

Prijs/kwaliteit 9
Personeel 9
Service 9
Hygiëne 9
Omgeving 10
Christine met jonge kinderen

Fascinerend

88
Bezocht: 12-5-2025
Geschreven: 1 oktober 2025

Paleis met diverse tentoonstellingen en een mooie tuin waar je lekker door heen kan lopen.

Prijs/kwaliteit 8
Personeel 9
Service 9
Hygiëne 9
Omgeving 10
Maaike Van Den Berggezin

Schitterend

99
Bezocht: Juli
Geschreven: 30 september 2025

Heel Bizonder prachtig in tact en mooie tentoonstellingen De sfeer van de Oranjes nog steeds aanwezig Iconisch gebouw met Bizonder bordes. Ook als Pietenhuis nu een mooie herinnering voor de jeugd

Prijs/kwaliteit 9
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 6
Omgeving 10
Henk Dorresteinmet een groep

Mooi. Gezellig

88
Bezocht: Juni 2025
Geschreven: 30 september 2025

Leuk concert bijgewoond. Goede sfeer. Prima eten. Genoeg personeel

Prijs/kwaliteit 7
Personeel 9
Service 8
Hygiëne 8
Omgeving 10
Vicky met partner

Fantastisch

10
Bezocht: Meerdere keren
Geschreven: 30 september 2025

Kleurrijk, mooie geschiedenis, leuke vrijwilligers etc

Prijs/kwaliteit 8
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 8
Omgeving 10
Suzannemet jonge kinderen

Prachtig

10
Bezocht: 29 september
Geschreven: 30 september 2025

Geweldige historie, koninklijke nabijheid, heerlijke tuin

Prijs/kwaliteit 10
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 10
Omgeving 10
Ton Lecluse met vrienden

Super!

99
Bezocht: 2024
Geschreven: 30 september 2025

Bijzondere belevenis om historie en kunst gecombineerd te ervaren.

Prijs/kwaliteit 6
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 7
Omgeving 9
Suzan Noordammet partner

Authentiek en magisch

88
Bezocht: Juni
Geschreven: 30 september 2025

Wat een eeuwenlange historie Waar vind je een paleis waar van uit geleefd en geregeerd werd?

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
M Smit-Wijsmangezin

Fantastisch

88
Bezocht: Dec 2024
Geschreven: 30 september 2025

Een interessante tentoonstelling in een prachtige ambiance

Prijs/kwaliteit 7
Personeel 7
Service 7
Hygiëne 7
Omgeving 7
C Quistmet vrienden

Fàntastich

10
Bezocht: April
Geschreven: 30 september 2025

Uitstekende ontvangst door gastvrouwen en -heren! Boeiende en héél gevarieerde exposities en activiteiten?

Prijs/kwaliteit 10
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 10
Omgeving 10
N.N.met partner

Geweldig.

666
Bezocht: 25-09
Geschreven: 30 september 2025

Een bijzonder gebouw met één ongelooflijke historie en hopenlijk een soortgelijke toekomst.

Prijs/kwaliteit 9
Personeel 9
Service 7
Hygiëne 7
Omgeving 9
H.Lindemanmet partner

Prachtige historische plek!

88
Bezocht: Oktober
Geschreven: 30 september 2025

Paleis Soestdijk ligt in een prachtige omgeving. Goed te combineren met andere bezienswaardigheden in Baarn. Mooie bossen om te wandelen. Goed bereikbaar met ov doordat er een station aanwezig is in Baarn.

Prijs/kwaliteit 8
Personeel 8
Service 8
Hygiëne 8
Omgeving 9
Claudia alleenreizend

Traditie

99
Bezocht: 29-9-2025
Geschreven: 30 september 2025

Mooie locatie, volgens mij gebeurt er steeds meer bij het Paleis. Laatst oude auto's gezien.

Prijs/kwaliteit 9
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 8
Omgeving 10
Maramet partner

Geweldig en mooi

10
Bezocht: 19 sept 2025
Geschreven: 20 september 2025

Geweldige ervaring. Kundige en vriendelijke vrijwilligers. Zij vertellen erg boeiend en leuk over de geschiedenis en paleis. Prachtige tuin!!

Prijs/kwaliteit 10
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 10
Omgeving 10
wahiedamet partner

Geschiedenis komt tot leven

99
Bezocht: 19 september
Geschreven: 19 september 2025

Een mooie terugblik op de geschiedenis van ons koningshuis in een prachtige entourage

Prijs/kwaliteit 8
Personeel 10
Service 9
Hygiëne 9
Omgeving 10
Jose Arkemaalleenreizend

Ontspannend

10
Bezocht: juni 2025
Geschreven: 11 september 2025

Lekkere wandeling, alles mooi verzorgd, aardige vrijwilligers enz.enz.

Prijs/kwaliteit 10
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 10
Omgeving 10
ter Meulenmet partner

Stukje terug in de tijd

88
Bezocht: Oud collega’s
Geschreven: 9 september 2025

Mooie tentoonstelling en stukje terug in de tijd gevoel

Prijs/kwaliteit 7
Personeel 8
Service 8
Hygiëne 10
Omgeving 10
Yvetteschmalemet vrienden

Topklasse

10
Bezocht: 31-8-2025
Geschreven: 1 september 2025

Geweldig om het paleis en de tuinen van dichtbij te mogen zien

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
E.K.Vissermet oudere kinderen

Fantastisch

88
Bezocht: Juli/Augustus
Geschreven: 19 augustus 2025

Altijd leuke tentoonstellingen. En lekker eten.Heel erg gezellig.

Prijs/kwaliteit 7
Personeel 7
Service 7
Hygiëne 7
Omgeving 9
Jacqueline de Waalmet partner

Prachtige historische plek!

88
Bezocht: Februari 2025
Geschreven: 18 augustus 2025

Bijzondere tentoonstellingen op prachtige authentieke locatie. Alles goed georganiseerd en samengesteld congruent met de omgeving. Een bijzonder dagje uit.

Prijs/kwaliteit 8
Personeel 8
Service 8
Hygiëne 8
Omgeving 8
D. Lippmann gezin

Geweldig

10
Bezocht: februari 2025
Geschreven: 17 augustus 2025

Educatief, verassend en het is heerlijk vertoeven op het landgoed.

Prijs/kwaliteit 10
Personeel 10
Service 9
Hygiëne 9
Omgeving 10
Mezgermet partner

Geweldig

10
Bezocht: 22 juni 2025
Geschreven: 15 augustus 2025

Een historisch Paleis met een prachtig park. Een schitterende bloemenpracht in het Paleis en in het park.

Prijs/kwaliteit 8
Personeel 9
Service 8
Hygiëne 8
Omgeving 10
Arie Treurmet partner

Prachtig

10
Bezocht: Mei 2025
Geschreven: 14 augustus 2025

Zo mooi en zo’n verleden moet je blijven koesteren

Prijs/kwaliteit 10
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 10
Omgeving 10
Sonja v Korlaarmet partner

Een bijzondere ervaring

88
Bezocht: November 2024
Geschreven: 14 augustus 2025

Bij iedere tentoonstelling weer andere zalen opengesteld. En de tentoonstellingen zelf zijn steeds verrassend en afwisselend.

Prijs/kwaliteit 8
Personeel 10
Service 8
Hygiëne 8
Omgeving 10
S. Noordammet partner

zeker de moeite waard!

10
Bezocht: 8 augustus 2025
Geschreven: 14 augustus 2025

Verleden en heden komen samen bij een bezoek aan paleis Soestdijk en het landgoed. Een bezoek is een goede gelegenheid om het verleden door te geven aan de volgende generatie.

Prijs/kwaliteit 10
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 10
Omgeving 10
Ron van den Hoekmet vrienden

GEWÉLDIG!

10
Bezocht: 2019-2025
Geschreven: 14 augustus 2025

GEWÉLDIG DAT GEVARIEERDE GEBRUIK VAN BINNEN- EN BUITENRUIMTE

Prijs/kwaliteit 10
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 10
Omgeving 10
Siemmet partner

nederlandse historie moet bewaard blijven

99
Bezocht: mei - juni - oktober - november - d
Geschreven: 14 augustus 2025

* cultuurhistorische geschiedenis paleis * natuur wandelen in de paleistuin

Prijs/kwaliteit 2
Personeel 9
Service 9
Hygiëne 3
Omgeving 10
Hanna Bolmet vrienden

Fantastisch

10
Bezocht: Hele jaar door wanneer het maar mog
Geschreven: 3 augustus 2025

Heerlijk wandelen in de tuin , genieten bij de oranjerie , terug in de tijd in het paleis en een feest bij de concerten .

Prijs/kwaliteit 10
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 10
Omgeving 10
D. Van den Berg -Smitmet vrienden

Verrassend

10
Bezocht: Juni 2025
Geschreven: 28 juli 2025

Bijzondere omgeving, mooie tentoonstellingen en een prachtig paleis

Prijs/kwaliteit 10
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 10
Omgeving 10
Marianne van Laarhoven met partner

Nederlands erfgoed, gevarieerd met cultuur en natu

88
Bezocht: mei 2025
Geschreven: 23 juli 2025

Interessante tentoonstellingen, historisch gebouw met mooie herinneringen aan het paleis met koningin/prinses Juliana en prins Bernhard, het bordes op Koninginnedag en de bewoners in de eeuwen vóór hen; met wandelmogelijkheid door de tuin van het paleis, de winkel in de watertoren en koffie-/theedrinken, lunchen of high tea in de Oranjerie.

Prijs/kwaliteit 8
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 8
Omgeving 10
B. da Costamet partner

Goed

88
Bezocht: 2025
Geschreven: 13 juli 2025

Zeer betrokken vrijwilligers en een prachtige tuin

Prijs/kwaliteit 9
Personeel 9
Service 9
Hygiëne 9
Omgeving 9
Erik Wagemakeralleenreizend

10

10
Bezocht: Kerstperiode 2024
Geschreven: 13 juli 2025

Uniek zoals de nieuwe eigenaren het Paleis weten te restaureren en de koninklijke sfeer te handhaven!! Ook de georganiseerde evenementen zijn stimulerend en zeer de moeite waard! Jammer dat ik niet 'next door' woon .... anders zou ik zeker elk evenement willen bezoeken!

Prijs/kwaliteit 9
Personeel 9
Service 9
Hygiëne 9
Omgeving 10
Willem Schoutenmet vrienden

9

99
Bezocht: Diverse data
Geschreven: 26 juni 2025

Prachtig om het paleis van binnen te zien! Ik ben er drie keer geweest, iedere keer een ander gedeelte gezien. Ook al een paar keer naar Royal Palace geweest, dit is een hele fijne locatie voor een concert. Nu nog deze zomer de tuinen helemaal bekijken, lijkt mij ook erg mooi.

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
Wilmamet vrienden

Charmant

88
Bezocht: najaar 2024
Geschreven: 25 juni 2025

Toch een belangrijke plek in de Nederlandse geschiedenis; de verjaardag van koningin Juliana was een nationale happening.

Prijs/kwaliteit 7
Personeel 7
Service 7
Hygiëne 7
Omgeving 10
M E van der Sluismet vrienden

Prachtlocatie

10
Bezocht: 5 mei
Geschreven: 24 juni 2025

Mooie locatie voor uiteenlopende evenementen op topplek midden in het land! We zijn er naar diverse concerten en evenementen geweest.

Prijs/kwaliteit 10
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 10
Omgeving 10
Evamet oudere kinderen

Superfantastisch!!!!

10
Bezocht: juni
Geschreven: 23 juni 2025

Pracht landgoed, mooi ingerichte zalen paleis, iedere tentoonstdlling weer anders! Mooie variatie. En de oudsfe watertoren van NL

Prijs/kwaliteit 10
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 9
Omgeving 10
van den Bosgezin

een unieke belevenis!

10
Bezocht: 2025 en eerder
Geschreven: 23 juni 2025

Twee keer Paleis Soestdijk bezocht. Beide keren was een speciale belevenis en mooi verzorgd. ook genoten van de omgeving.

Prijs/kwaliteit 10
Personeel 1
Service 9
Hygiëne
Omgeving 10
Annelies Fredriks-Stolwerkmet oudere kinderen

Top en majestueus

99
Bezocht: Van 2023 tot nu in 2025 meerdere ke
Geschreven: 20 juni 2025

Zo anders….lopen door de historie die velen vanonder voor een deel mochten meebeleven. Maar ook nu zo aangepast aan de huidige vraag naar relaxte omgeving met sterke majestueuze touch… Een diversiteit van belevingen in en rond het paleis waarbij (Klein)kunst, recreatie en culinair genoegen.

Prijs/kwaliteit 7
Personeel 8
Service 7
Hygiëne 9
Omgeving 10
Jan.Maarseveenmet partner

Erg mooi en vooruitstrevend!

10
Bezocht: Lente 2025
Geschreven: 20 juni 2025

De professionele aanpak om van paleis Soestdijk en haar landgoed, een mooie en waardevolle ervaring te maken...

Prijs/kwaliteit 10
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 10
Omgeving 10
Hanka Gerretsen met vrienden

9

99
Bezocht: Voorjaar 2025
Geschreven: 19 juni 2025

Paleis met zoveel historie, centraal gelegen in het midden van het land. Mooi aangelegde Engelse landschapstuin en gastvrij ontvangst door de vrijwilligers.

Prijs/kwaliteit 8
Personeel 8
Service 8
Hygiëne 8
Omgeving 10
B.M.G.A.met partner

Fantastisch

10
Bezocht: Maart 2925
Geschreven: 19 juni 2025

Historisch schitterend in een pracht omgeving die echt voor ons nageslacht bewaard moet blijven. Pareltje!!

Prijs/kwaliteit 10
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 10
Omgeving 10
G van Korlaarmet partner

Top!

10
Bezocht: 2025
Geschreven: 19 juni 2025

Het is altijd een feest om Paleis Soestdijk te bezoeken. Niet alleen vanwege de geschiedenis van dit paleis en haar bewoners maar ook vanwege de prachtige tuinen, oranjerie, tentoonstellingen. Maar vooral vanwege de concerten en optredens in de zomermaanden.

Prijs/kwaliteit 8
Personeel 9
Service 8
Hygiëne 8
Omgeving 10
Roosmet partner

Alle moeite waard!

99
Bezocht: 2025
Geschreven: 19 juni 2025

Een dagje weg bij Paleis Soestdijk tikt alles aan wat je zou willen: historische omgeving, prachtige tuinen, cultuur, rondleiding in het Paleis, de oranjerie en zo meer. Concerten!!

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
Roosmet partner

Mooi

10
Bezocht: Juni 2025
Geschreven: 19 juni 2025

Een prachtig stuk geschiedenis van het koningshuis wordt elke tentoonstelling weeregeven. Locatiee en tentoonstelling zijn een.

Prijs/kwaliteit 8
Personeel 9
Service 8
Hygiëne 8
Omgeving 9
Heydi van Emstmet oudere kinderen

Grote historische waarde

88
Bezocht: Ben zelf gastvrouw
Geschreven: 19 juni 2025

Prachtig monument met park dat met mooie evenementen nu wordt ingevuld

Prijs/kwaliteit 8
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 10
Omgeving 10
Sylviamet vrienden

Prachtige geschiedenis

10
Bezocht: 19-06-2025
Geschreven: 19 juni 2025

Leuk om een kijkje te kunnen nemen in het leven van de Oranjes. Geschiedenis komt echt tot leven door de verhalen van de vrijwilligers, schilderijen en de omgeving.

Prijs/kwaliteit 8
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 9
Omgeving 10
Jose Arkemamet partner

Geweldig, een belevenis

10
Bezocht: 12 juni 25
Geschreven: 19 juni 2025

Top plek vol geschiedenis, bijzondere verhalen, architectuur en natuur

Prijs/kwaliteit 10
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 10
Omgeving 10
N.N.met oudere kinderen

Geweldig!

99
Bezocht: Door de jaren heen, verscheidene ke
Geschreven: 18 juni 2025

Heb al jaren iets met het Koninklijk Huis. Zeker in de tijd dat Koningin Juliana, en Prins Bernhard, op Paleis Soestdijk woonden. Het jaarlijkse defilé. Toen hun kinderen gingen verloven, en trouwen. En zij weer kinderen kregen. Paleis Soestdijk heeft iets magisch voor mij.

Prijs/kwaliteit 7
Personeel 7
Service 7
Hygiëne 7
Omgeving 8
Mevr. G. Postma. alleenreizend

Geweldig dagje uit!

99
Bezocht: 12-06-2025
Geschreven: 18 juni 2025

Uitgelezen kans om een kijkje binnen het paleis te nemen. Eindeloos struinen door prachtig aangelegde tuin en park. Heel veel mooie oude bomen. Fijne groene omgeving om op te laden. Nederlandse nostalgie ten voeten uit!

Prijs/kwaliteit 10
Personeel 9
Service 9
Hygiëne 9
Omgeving 10
Annelies van de Koeveringmet vrienden

koninklijk!

99
Bezocht: Tijdens de tentoonstellingen, Vrouw
Geschreven: 18 juni 2025

een mooie locatie met een prachtige tuin en leuke, wisselende tentoonstellingen. Extra bonus voor de gastvrijheid en vriendelijkheid van de groep vrijwilligers, die in het paleis en de winkel helpen en de verhalen vertellen. Alsof je thuis bij iemand wordt ontvangen (en dat is eigenlijk ook zo, het is een huis!).

Prijs/kwaliteit 9
Personeel 8
Service 8
Hygiëne 8
Omgeving 9
Joanalleenreizend

geweldige uitje

99
Bezocht: December 2024
Geschreven: 18 juni 2025

Ik geef deze waardering omdat ik door de vrijwilligers vriendelijk en kundig ben geïnformeerd over het paleis en de kamers binnen. Veel achtergrond verhalen. Zij spraken met passie voor de plek waar ze werken. En ook over de tentoonstelling. Die wisselt toch maar elke keer.

Prijs/kwaliteit 9
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 10
Omgeving 9
Marianne de Kruijfmet vrienden

Interessant en schitterend

88
Bezocht: 18-06-2025
Geschreven: 18 juni 2025

Leerzame geschiedenis in ee prachtige bloemenzee Mooie wandeling In In het park.

Prijs/kwaliteit 9
Personeel 7
Service 6
Hygiëne 8
Omgeving 9
Wim Bergwerf met vrienden

GEWELDIG

10
Bezocht: 2024 en 2025
Geschreven: 18 juni 2025

Geweldig Paleis en tuin erom heen. Er is veel te zien. Zeker als je geschiedenis en het Koninklijk Huis hoog in het vaandel hebt staan.

Prijs/kwaliteit 9
Personeel 9
Service 9
Hygiëne 9
Omgeving 10
Corne Donders met vrienden

Overweldigend

99
Bezocht: 18-06-2025
Geschreven: 18 juni 2025

Het is geweldig om de historie van dit paleis te bewonderen, mede dankzij de ex-bewoners.

Prijs/kwaliteit 9
Personeel 9
Service 8
Hygiëne 8
Omgeving 8
Fransalleenreizend

Prachtig

10
Bezocht: 2024
Geschreven: 18 juni 2025

Geweldige locatie voor concerten en we wonen in Baarn dus op loopafstand!

Prijs/kwaliteit 10
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 10
Omgeving 10
Renatemet partner

rustgevend erfgoed

88
Bezocht: juni 2025
Geschreven: 18 juni 2025

mooi paleis, prachtig park, erfgoed met 350 jaar koninklijke historie

Prijs/kwaliteit 8
Personeel 7
Service 7
Hygiëne 7
Omgeving 10
douwe boorsmamet partner

zeer fraaie tuinen

99
Bezocht: 25 juni 2025
Geschreven: 18 juni 2025

Het is een paleis uit een sprookje met fantastisch mooi aangelegde tuinen. Het interieur is ook de moeite waard om te bezichtigen. Wij wonen sinds 3 jaar in Soest en zijn trots op dit mooie paleis met zijn rijke historie

Prijs/kwaliteit 9
Personeel 9
Service 8
Hygiëne 9
Omgeving 9
Tineke Heemskerkmet partner

Geweldig

10
Bezocht: 08 06 2025
Geschreven: 18 juni 2025

Ik geniet altijd erg als ik op Soestdijk ben.dat ik als gewone onderdaan hier nu óók kan genieten.

Prijs/kwaliteit 10
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 10
Omgeving 10
Jannie boot met vrienden

Fantastisch

99
Bezocht: Mei 2025
Geschreven: 18 juni 2025

Prachtig paleis en mooie tuinen om doorheen te lopen. Prima catering aanwezig!

Prijs/kwaliteit 9
Personeel 9
Service 9
Hygiëne 9
Omgeving 10
Wiebomet partner

Onze geschiedenis in ere houden

10
Bezocht: 26 december 2024
Geschreven: 18 juni 2025

Dit is een belangrijk deel van het verhaal en ontstaan van Nederland. Ze organiseren hele leuke dingen en de tuinen zijn prachtig. Het zal ook nog eens goed onderhouden gaan worden . Voor elk wat wils en de moeite van het bezoeken meer dan waard!!

Prijs/kwaliteit 8
Personeel 9
Service 8
Hygiëne 9
Omgeving 10
Antoinettemet partner

TOP

10
Bezocht: 7 juni 2025
Geschreven: 18 juni 2025

Goed georganiseerd. Vriendelijke vrijwilligers met veel kennis

Prijs/kwaliteit 10
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 10
Omgeving
Germet partner

Onze geschiedenis!

88
Bezocht: Meerdere keren
Geschreven: 18 juni 2025

Leuk om het Paleis, het huis/leven van de Oranjes, in het echt te zien. De tuinen zijn momenteel erg mooi en goed onderhouden. Het achterste stukje tuin, tennisbaan en zwembad en speelhuis mag ook geopend blijven, dat is het nu volgens mij niet, jammer. Ook mooi te combineren met tentoonstellingen en evenementen.

Prijs/kwaliteit 5
Personeel 8
Service 7
Hygiëne
Omgeving 10
Paula Cornelissen gezin

Meer dan de moeite waard!

99
Bezocht: Regelmatig, zeker eens in de maand.
Geschreven: 18 juni 2025

Geweldig hoe de Meijer Bergman Groep dit paleis en de omliggende tuinen in stand houdt en dit monument voor alle geïnteresseerden toegankelijk houdt, ondanks heel veel tegenwerking van bezwaarmakers, rechters, overheden... Ik had het bijltje er al lang bij neergelegd, maar zij houden vol. Inventief op zoek naar kostendragers voor de ingrijpende renovatie! Hulde!

Prijs/kwaliteit 9
Personeel 9
Service 9
Hygiëne 9
Omgeving 9
Helen Stolkmet jonge kinderen

Vorstelijk

10
Bezocht: 2e pinksterdag
Geschreven: 17 juni 2025

Lopen door een prachtige paleistuin, wie wil dat nou niet?! En het paleis prachtig mooi versierd. Voor de kids is er een leuke speurtocht uitgezet door de tuin, zeker de moeite waard om te gaan.

Prijs/kwaliteit 10
Personeel 10
Service 9
Hygiëne 10
Omgeving 10
Anne-Wil gezin

Magische plek!

99
Bezocht: Juni 2025
Geschreven: 17 juni 2025

Echt een dagje weg! Lekker koffie met gebak in de Oranjerie, lekker door het park wandelen, een rondleiding met gids door het Paleis en dan nog een heerlijke high tea. Heel erg de moeite waard. Voor kinderen is er zelfs een speurtocht.

Prijs/kwaliteit 9
Personeel 9
Service 8
Hygiëne 9
Omgeving 9
Nienke van Engelenmet partner

Geweldig!

10
Bezocht: Begin juni
Geschreven: 17 juni 2025

Soestdijk in Bloei was een ervaring die ik nooit zal vergeten!

Prijs/kwaliteit 10
Personeel 10
Service 10
Hygiëne 10
Omgeving 10
Juliealleenreizend

Prachtig!

10
Bezocht: 14 juni
Geschreven: 15 juni 2025

Mooie locatie, prachtig paleis en de tuin is super onderhouden. We hebben met de kids echt een leuke dag gehad. Makkelijk te bereiken ook.

Prijs/kwaliteit 8
Personeel 9
Service 8
Hygiëne 8
Omgeving 10
Saartje Borramet jonge kinderen

Koninklijk Oranje Monument

10
Bezocht: 09-06-2025
Geschreven: 15 juni 2025

Een bezoek aan Paleis Soesdijk brengt je terug in de historie van onze koninklijke familie. Als woon en werkpaleis van onze voormalige koningin Juliana is het een iconische plek voor veel Nederlanders om te bezoeken.

Prijs/kwaliteit 9
Personeel 9
Service 9
Hygiëne 9
Omgeving 9
Andre Dhondtgezin

Paleisjuweel

10
Bezocht: November 2024 en juni 2025
Geschreven: 15 juni 2025

Als een levend Paleisjuweel straalt Paleis Soestdijk koninklijke allure uit — een plek waar de geschiedenis van het Huis van Oranje tot leven komt en elke bezoeker wordt ondergedompeld in de pracht van een vervlogen tijdperk.

Prijs/kwaliteit 8
Personeel 8
Service 8
Hygiëne 8
Omgeving 8
A. Pietjouw met een groep

Misleiding

11111
Bezocht: 26 januari 2025
Geschreven: 26 januari 2025

Ouwe troep met veel commercie en weinig info. Foto's, foto's en nog meer foto's van dezelfde mensen...

Prijs/kwaliteit 1
Personeel 6
Service 6
Hygiëne 3
Omgeving 3
Harrymet partner

Teleurstellend

11111
Bezocht: 29 december 2024
Geschreven: 29 december 2024

De tentoonstelling “schiiteren op Soestdijk” slaat nergens op. Je ziet meer foto’s dan jurken, en wanneer je jurken ziet, zie je meer jurken van designers die nooit gedragen zijn geweest. Ik denk dat we 5 “echte” jurken hebben gezien. Om je bezig te houden en de tijd te stretchen, word je ook nog eens door een triest oud gebouw geleid, met als klapstuk (durf ik bijna te zeggen) : een kroonluchter die in een vroegere wc hangt … de verf bladdert van de muren. Dit is totaal “koninklijk” onwaardig. Schitteren in Soestdijk … B/S excuses voor mijn taalgebruik. Oh ja, het kost allemaal Euro 17,50. Pfffff.

Prijs/kwaliteit 1
Personeel 2
Service 3
Hygiëne 1
Omgeving 7
Anouk Poelmannmet opa en oma

Treurig

11111
Bezocht: 26-12-2024
Geschreven: 27 december 2024

Gebouw is in verval. Expositie stelde weinig voor, vooral veel foto's van Maxima. Nauwelijks authentieke inventaris. Zonde van het geld en de (reis)tijd.

Prijs/kwaliteit 2
Personeel 5
Service 4
Hygiëne 4
Omgeving 8
Roland met partner

Nooit meer

33333
Bezocht: 4 januari
Geschreven: 7 januari 2024

Bezochten het Paleis mede voor de expositie Vrouwen van Soestdijk (of zo iets) welke liep tot 7 januari. Het had niets met een expositie te maken, her en der wat afbeeldingen en op veel plaatsen beschrijvingen van personen zonder een afbeelding erbij. De toegang was chaotisch even als de garderobe. Hooguit 2 of 3 ruimtes zijn het bekijken waard waaronder in het basement waar serviezen worden bewaard. Het ziet er allemaal vervallen uit (uitgewoond!), het behang, het schilderwerk (of liever de verveloosheid) en het pleisterwerk, kortom heel armoedig! De Oranjerie is te klein om alle mensen knap op te vangen om iets te gebruiken en ook chaotisch. Beslist geen aanrader!

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
C. de Leeuwmet partner

Deceptie

11111
Bezocht: Dec 29
Geschreven: 29 december 2023

Een vervallen gebouw, wat boventallige kunst om daar wat van af te leiden en 4 panelen met wat oppervlakkige tekst over vrouwen van oranje. Veel geld voor weinig.

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
Trudy zwaagmet vrienden

8

777
Bezocht: 27 juli
Geschreven: 27 juli 2019

Het was zeker de moeite waard , Interessant vooral de vrijwilligers ,met passie en kennis verteld Chapeau

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
P ten Hove -Schuurkamp met opa en oma

tegenvaller

11111
Bezocht: 28-12-2013
Geschreven: 29 december 2013

Paleis had gewoon in de familie moeten blijven. Oude bende, slecht onderhouden. Triest. Dat de kinderen niet even de boel opgefrist hebben toen pa en ma er nog woonden. En de ruimtes waarin ze leefden wat moderniseerde. Jaren vijftig leefvertrekken doortrokken van drank en rook. Paar aardige zaaltjes maar verder... Meer overijverig overstreng personeel dan echt interessante dingen te zien. Je mag gros paleis ook niet zien. Rijksoverheid steekt zichzelf erg veel pluimen in bij entree. Paleis aan drukke lawaaierige wegen. Tuin wel ok. Maar daarvoor hoef je er niet naar toe.

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
Mevr. De. D.met een groep

Nostalgie

666
Bezocht: 02-09-2012
Geschreven: 3 september 2012

Leuk om een keer gezien te hebben uit nostalgisch oogpunt. Mooie tuin, prachtige vijver en leuk om te zien, wat je vroeger op tv zag. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik het erg jammer vond, dat de kamers leeg waren (werkkamers).

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
Brederodemet partner

Review

99
Bezocht: 30-08-2012
Geschreven: 30 augustus 2012

We hebben een geweldige dag gehad de start duurde wat lang want de sleutel van het hek was niet aanwezig dus hebben we een half uurtje moeten wachten voor we er in mogen. De tentoonstelling van Echer was geweldig als ook het paleis en een heerlijke wandeling door de tuin gemaakt. Vervolgens nog langs de tentjes gelopen dit was niet mijn ding maar er waren voldoende mensen die daar wel van hebben genoten.

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
Jannie Eveleensmet partner

Goed

10
Bezocht: 3 aug 2012
Geschreven: 3 augustus 2012

Interessant. Goed, sprankelend, professioneel verhaal en presentatie van de gids (Ditty) - Dank! Betrokken, en geen eentonig afgeraffeld verhaal. Tegen de criticasters 'matig en teleurstelling' zou ik willen zeggen: niet zo zeuren.

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
Alex.met partner

Matig

666
Bezocht: 21oktober 2011
Geschreven: 23 oktober 2011

Kille zakelijke bejegening van gehaaste gastvrouw: kakkineuze kunsthistorica, dat wilde ze graag weten ook. Rondleiding onder argwanende blikken van suppoosten, de DDT'ers ( deur dicht trekkers). We misten de warmte van Prinses Juliana. Door de ontvangst met: " U bent een kwartier te laat" terwijl we een kwartier te vroeg waren voelden wij ons niet echt welkom.

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
Peter Struikmet partner

Teleurstelling

5555
Bezocht: 23-09-2011
Geschreven: 24 september 2011

Met veel plezier ging ikmet mijn vrouw kijken naar het paleis. Het gebouw met zoveel historie is echter in zeer slechte staat. Zeker als je er rekening mee houdt dat men daar nog actief woonde tot en met 2004. Zeer slecht onderhoud met weinig gevoel voor de historie. Men heeft er gewoond en verder er niets aan gedaan. Rondleiding was erg mager, persoon in kwestie was kundig maar dat was dan ook alles. Je merkt dat dit 'even' een noodoplossing is totmen weet wat men er mee gaat doen.....erg jammer. Het geeft wel een hele goede indicatie hoe het moet zijn geweest om daar te wonen en leven en dus ook hoe ver men is opgegroeid van de "normale" samenleving. Waardoor beeld vorming veelal erg anders is. Tuin is er niet veel beter aan toe dan het huis en dat maakt het aangezicht erg triest.

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
Marcelmet partner

Review

99
Bezocht: najaar 2009
Geschreven: 17 juni 2010

Mijn man ik besloten samen (zonder kinderen)een dag naar dit paleis te gaan na een zeer moeilijk jaar met gezondheidsproblemen van twee kinderen en mijzelf. Het was geweldig! Een mooie uitstraling, warvan veel in de stijl zoals het was in oude dagen! De geschiedenis van het koningshuis ging nog meer leven! We zagen als het ware het defillee voorbijkomen (ooit mocht ik er zelf lopen in dat defillee!); we zagen onze oude koningin zwaaien naar haar volk... De tuin waar ze zo veel wandelde, die haar zo lief was, wat hebben we met volle teugen kunnen genieten! ook de lunch was geweldig.

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
Margriet Buiten

Review

99
Bezocht: April
Geschreven: 30 april 2010

Beste Jury van DAG JE WEG. Hartelijk bedankt voor het advies. Wij zijn naar Paleis Soestdijk geweest,het was daar heel interessant en mooi,met prachtige tuinen,( als het weer mee werkt). Een heel goed rondleiding gehad. Jammer dat we niet alles te zien kregen, maar wel heel véél, o.a. kamer van Prinses Juliana en Prinsbernard, ontvangst kamer, keuken en nog vele gemeubliseerde kamers, een echt aan rader. Dus en grote voldoende. Ik heb het hier ingevuld, ergens anders kan ik mijn groot verhaal niet kwijt, sorry.

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
Trees Jacobs

Review

99
Bezocht: 08 09 2009
Geschreven: 8 september 2009

Een leuke reisleidster, die het enthousiast kon vertellen en een antwoord had voor elke vraag. Wij hebben echt genoten van deze rondleiding. We waren zeer onder de indruk van de verschillende stijlen door de eeuwen heen en dat dit bewaard is gebleven. Alleen was het jammer dat je niet meer mocht zien van hun privé vertrekken, want daar ben je toch perslot wel nieuwsgierig naar. Je krijgt als Nederlander toch wel een gevoel van trots voor dit koningshuis.

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
Fam Harleman

Review

99
Bezocht: 24-7-2009
Geschreven: 24 juli 2009

ik ben vandaag naar paleis soestdijk geweest ik vond het in een woord geweldig ik vond het zon ervaring om daar rond te mogen lopen met het idee dat de koninklijke familie daar gewoond heeft we hebben prachtige kamers gezien en de gids was fantastisch wat heeft die veel verteld zoveel informatie vind het alleen heel erg jammer dat je niet de privevertrekken mocht bezoeken wel het kantoor van juliana en bernhard en de eetkamer maar de rest niets het viel me wel op dat dekantoren en de eetkamer best sober waren in de andere kamers was het pracht en praal maar de drie privertrekken waren echt geen pracht en praal bedoel het behang en de plafonds maar daar buiten ben ik zo enthousiast het bordes is op de tv erg groot nou in het echt erg klein dat is zo raar het was daarbij erg jammer dat het steeds regende dus we hebben het park niet bezocht maar hebben wel de beelden van juliana en bernhard gezien erg mooi wat ook wel jammer is dat je binnen geen fotos mag maken maar ik vind het echt een aanrader het heeft bij mij heel veel indruk achter gelaten

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
yvonne de keizer

Review

666
Bezocht: begin juli
Geschreven: 5 juli 2009

Ik vond het eigenlijk te duur voor het weinige wat we zagen. Je werd wel rondgeleid door een gids en die wist wel genoeg te vertellen. Maar de meeste mensen komen toch om te zien hoe de kon. familie daar geleefd heeft. Hadden ze nu maar iets laten staan in de werkkamers van Bernhard en Juliana. En wat speelgoed van de kinderen en kleinkinderen ergens hadden laten liggen. Ik had meer verwacht ala Paleis 't Loo, waar ik regelmatig ga kijken. En Paleis Soestdijk is dan een grote teleurstelling.

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
Thea Dijkman

Review

99
Bezocht: 20 maart 2009
Geschreven: 3 mei 2009

Een dag om nooit te vergeten. Een kijkje in het gewone leven van de koninklijke familie. Een geweldige gids tijdens onze rondleiding en geweldig genoten van de prachtige paleistuin. Mijn "oranjegevoel" is er alleen maar sterker door geworden.

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
Heutmekers

Review

99
Bezocht: april 2008
Geschreven: 13 juli 2008

Erg mooi! Leuk om te zien waar de Koninklijke Familie gewoond heeft. Onze gids was buitengewoon deskundig en wist veel extra's te vertellen. De tuin om het paleis heen, is prachtig. Daarna iets lekkers gedronken in de orangerie en souveniers gekocht in het winkeltje. Bijzonder geslaagd! Weer veel geleerd over de geschiedenis van ons koningshuis.

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
N.N.

Review

5555
Bezocht: februari 2008
Geschreven: 26 juni 2008

entree was erg duur voor een zeer korte rondleiding.Daarna was er ook niets meer te doen.Het was slecht weer dus de tuinen waren geen optie.

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
N.N.

Review

88
Bezocht: april2007
Geschreven: 25 april 2008

Wij hebben met 4 echtparen een ccc clubje,cultureel culinair, clubje. Drie maal per jaar gaan we een dag weg, vorig jaar was het onze beurt om iets te verzinnen. Het werd soestdijk met rondleiding en lunchen in de orangerie en daarna een nordicwandeling in het bos.Met oranje stokken en lintjes op om er een oranje thema aan te geven.Pannekoek eten na de wandeling. Het was erg leuk op soestdijk, en de lunch was heerlijk.Een geslaagde dag

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
carla duijndam

Review

88
Bezocht: 28 Februari 2008
Geschreven: 9 april 2008

Wij hebben een geweldige bezichting aan Paleis Soestdijk gebracht, onder leiding van een leuke gids. Het is echt de moeite waard om hier een bezoek aan te brengen. Wij hebben genoten!

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
K. Meijer

Review

88
Bezocht: september 2007
Geschreven: 13 maart 2008

Een hele leuke ervaring en een vleugje nostalgie.

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
N.N.

Review

88
Bezocht:
Geschreven: 27 januari 2008

Geen toelichting gegeven

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
N.N.

Review

99
Bezocht:
Geschreven: 9 januari 2008

'n Hele leuke dag met een prachtige tuin om lekker in te wandelen en een prima georganiseerde rondleiding. Het was heel leuk om een kijkje te mogen nemen in de privewoning van onze vroegere koningin.

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
N.N.