Beoordelingen Limburgs Openluchtmuseum Eynderhoof

Filter op gezelschap:

Grappig maar te duur

666
Bezocht: 14-12-2025
Geschreven: 14 december 2025

Vandaag het Eynder Pieck festijn bezocht. Een 6,5 qua kerst evenementen. Eerst de pluspunten: de kraampjes die er stonden waren over het algemeen op thema en erg leuk gedaan, veel handwerk en leuke kerstige presentjes. Het draait op vrijwilligers en er zijn er veel in Dickens (dus echt niet Anton Pieck) kledij. Voor kinderen in de basisschool leeftijd is dit erg leuk, zeker als ze mee kunnen doen met het theater. Er was veel zang en muziek. Ook hier en daar wat authentieke kerstversiering gezien, kermis terreintje en zweefmolen, kerstman bezoeken, allemaal heel leuk voor kinderen. Grote vuurkorf op het plein is ook een leuke plek. Het hele terrein is echter vrij klein en heel erg rommelig van opzet, met alle rondrennende kinderen en echt wel forse drukte wordt het dan al snel heel chaotisch. Het draait op vrijwilligers dus de bediening is een beetje een puinhoop bij de hapjes en drankjes. Dit vonden wij ook meteen het grootste nadeel, je betaalt €3 per munt en het meeste kost 1 of 2 munten, voor hele kleine porties. Dun plakje roggebrood met 1 plakje spek, €3. Koffiebekertje chocomel, €3. Klein bordje met wat aardappel partjes en 1 lepel stoofvlees, €6. Alles wordt duurder maar dit was wel heel fors. Zeker omdat het eten en drinken een belangrijk onderdeel is van de sfeer/beleving die ze willen neerzetten. Entree is ook minimaal €11 (door bijkomende kosten online) pp wat al enigszins aan de maat is voor de grootte van het evenement. Gebouwen etc zijn erg klein en dus niet op de bezoekers berekend, de ambachten draaiden, maar eigenlijk voegt dat niet zo veel toe, je kunt weinig zien of horen. Straattheater hebben we niet zo veel gezien, wel veel rondlopende acteurs wat zeker heel sfeervol was. Grote vuurplaats was leuk en vuurvreter deed het erg goed. Wel is het merendeel van de acteurs en kostuums, op een paar uitzonderingen na, ‘gewoon’ Dickens stijl en niet de bijzondere geromantiseerde versie van Anton Pieck, dat vonden we toch echt wel het tweede nadeel. Al met al een grappig evenement voor een keertje maar voor wat het is, echt te duur. We zouden er niet speciaal meer voor omrijden of nog een keer willen bezoeken. Blijft natuurlijk vrijwilligerswerk waarvoor uiteraard wel respect.

Prijs/kwaliteit 3
Personeel 7
Service 6
Hygiëne 8
Omgeving 5
Marcelmet partner

Review

777
Bezocht: 8-5-2009
Geschreven: 17 mei 2009

goed

Prijs/kwaliteit
Personeel
Service
Hygiëne
Omgeving
Walter Weerdenburg