Beoordelingen Bredevoort Boekenstad

3
3 Cijfer 3 van 10 punten.3333

Bezoekdatum: 3-9-2017

Datum beoordeling: 3 september 2017

Reisgezelschap: met oudere kinderen

aangezien op de website aangegeven stond dat op zondag ook winkels geopend waren, zijn mijn man en zoon naar Bredevoort gereden. Hoewel het stadje zelf heel leuk was om doorheen te lopen, was niets open! Dat was echt ontzettend jammer en een beetje zonde van de anderhalf uur rijden. Een betere aanduiding op de website was erg prettig geweest en had teleurstellingen voorkomen. Desondanks zullen we zeker een keer terugkomen, maar dan niet op een zondag..

Beoordeling gegeven door m.

10 Cijfer 10 van 10 punten.10101010

Bezoekdatum: mei 2009

Datum beoordeling: 1 augustus 2009

Helemaal geweldig voor boekenliefhebbers! Overal in portieken en naast huizen zijn boekenkasten getimmerd. Stop een euro door de brievenbus en je mag een boek uitzoeken. Waar kan dat nog in Nederland? De boekenmarkten die gehouden worden zijn ook erg leuk. De plek om het boek te vinden waar je al zo lang naar op zoek bent. Zowel oude als nieuwere boeken. Dit stadje leeft werkelijk op boeken! En als je na al dat neuzen trek hebt gekregen is het zeker een goed idee om aan de markt bij Bertram te gaan eten; een restaurant in middeleeuwse stijl verlicht door enkel kaarsen.

Beoordeling gegeven door Joëlle.

10 Cijfer 10 van 10 punten.10101010

Bezoekdatum: 2009

Datum beoordeling: 12 april 2009

Het leukste van Bredevoort, en dat zie je in maar weinig (oude) stadjes in Nederland, dat zijn de steegjes! Kijk eens in die steegjes, en je kijkt naar onrestaureerde, onopgepoetste originele muren, waarvan de eerste meters meestal nog een middeleeuwse oorsprong hebben, waar bovenop 17e eeuwse bebouwing staat! De kloostermoppen zullen ongetwijfeld nog in de kasteel en stadsmuur zijn gebruikt, voordat deze overbodig raakten.

Beoordeling gegeven door Gerrit.

8 Cijfer 8 van 10 punten.8888

Datum beoordeling: 1 december 2007