Rijksmuseum ijzersterk merk

Kapdiscussie goed voor Anne Frank Huis

Rijksmuseum Amsterdam Nieuws door

archief oud artikel 22 februari 2008 Amsterdam, Noord-Holland Het Rijksmuseum heeft een ijzersterke reputatie en die van het Anne Frank Huis is groeiende. Dat blijkt uit een grootschalig merkenonderzoek.

Hendrik Beerda Brand Consultancy ondervroeg sinds 2006 ruim 15.000 mensen over het onderwerp. Het Rijksmuseum, het Anne Frank Huis en Theater Carré komen uit de bus als de sterkste organisaties van de culturele sector. Het Amsterdamse museum neemt de derde plek in op de lijst, het Anne Frankhuis de zesde en Theater Carré de achtste. Het onderzoeksbureau noemt het Anne Frank Huis een opvallende nieuwkomer. "Kennelijk heeft de discussie rond het kappen van de kastanjeboom het sluimerende merk veel goed gedaan", zegt merkadviseur Hendrik Beerda.

Dans

Ook dansgezelschappen doen het goed. Het Nationale Ballet, het Nederlands Dans Theater en Scapino Ballet Rotterdam worden steeds bekender. Toneelgroep De Appel staat - als enige toneelgroep - eveneens in het rijtje van de sterkste cultuurmerken.

Finkers

Herman Finkers heeft de sterkste reputatie. "Finkers is de bekendste en meest gewaardeerde naam binnen de culturele sector. De gemiddelde Nederlander voelt de sterkste binding met hem", aldus Beerda.

Top-10 van sterkste culturele merken
  1. Herman Finkers
  2. André van Duin
  3. Rijksmuseum Amsterdam
  4. Paul de Leeuw
  5. Marco Borsato
  6. Anne Frank Huis
  7. Herman van Veen
  8. Theater Carré
  9. Bløf
  10. Ilse de Lange

Laatst gewijzigd: 2011-05-09 10:46:50 · Gepubliceerd: 2008-02-22 09:51:29 - 683