Wie wint de Citymarketing Trofee?

Tien steden genomineerd, slechts twee kunnen er winnen

Nieuws door

archief oud artikel 15 april 2010 Zakelijk Verzin een hip logo, een krachtige slogan en trek zo meer toeristen naar de stad. Steeds meer gemeenten in Nederland doen aan citymarketing, zowel grote als kleine steden. Vandaag zijn de nominaties van de Nationale Citymarketing Trofee bekendgemaakt. Dit is een trofee om de stad die zich het best in de markt zet, te belonen.

De afgelopen weken konden burgemeesters van Nederlandse gemeenten andere gemeenten aanmelden voor de trofee. In totaal koos de organisatie voor tien genomineerden. In de categorie boven 100.000 inwoners gaan de nominaties naar Amersfoort, Den Haag, Groningen, Haarlem en Rotterdam. In de groep onder 100.000 inwoners zijn dat Assen, Deventer, Leeuwarden, Roermond en Schoonhoven.

Een vakjury kiest de uiteindelijke winnaar. In deze jury zitten bekende personen als Gerd Leers (oud-burgemeester Maastricht), Cees van Bemmel (directievoorzitter Van Wijnen Holding B.V.) en Erik Braun (universitair docent aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam).

Bij de uiteindelijke beoordeling wegen zaken als beleidsmatige aanpak, organisatie, mediaprofilering, monitoring en aantoonbare effecten van citymarketing mee.

De uitslag van de Nationale Citymarketing Trofee vindt op 7 juni plaats tijdens het Nationaal Congres Citymarketing en Evenementen in gastgemeente Haarlem.

Steden als Leeuwarden, Amsterdam en Den Haag doen aan city marketing. Zo hoort de slogan 'Kijk, dat is 't mooie van Leeuwarden' bij de Friese stad. Amsterdam promoot haarzelf met I Amsterdam. En wie kent Vandaag naar Den Haag niet?

Laatst gewijzigd: 2011-05-09 10:46:50 · Gepubliceerd: 15 april 2010 - 219

Dit past bij 'Wie wint de Citymarketing Trofee?'