Beoordelingen Spido Rotterdam

Waardeloos!
1 11111

Bezoekdatum: Juli 2019

Datum beoordeling: 24 september 2020

Reisgezelschap: met partner

Ronduit een onbeschoft bedrijf! Begin Juli een boottochtje door de Rotterdamse haven gepland. Via de website daags ervoor een ticket gekocht in verband met een eerdere ervaring met aan het loket een ticket te kopen waarbij na 15 minuten in de rij staan de personen voor ons tickets voor diezelfde boottocht werd verkocht en aan ons klakkeloos werd gemeld dat de boot vol was. We konden boeken voor de boot 1,5 uur later. Geen aankondiging terwijl je in de rij staat hoeveel plaatsen er nog beschikbaar waren. We hadden geen zin om daar eerst nog eens 1,5 uur rond te hangen om vervolgens ook nog weer een euro of acht parkeer geld te moeten betalen. De parkeergarage was namelijk vol en na een minuut of twintig te hebben gewacht op vrijkomende plekken kwam er nog geen schot in en hebben we uit nood omdat we de afvaart niet wilden missen buiten de parkeergarage geparkeerd wat het dubbele tarief is. Geleerd van die ervaring komen we een week later met de ticket in de hand naar de steiger. 5 minuten voor de afvaart is de Abel Tasman waarvoor we hadden geboekt nog niet in zicht. Ook staat er nog niet veel volk te wachten Alleen de James Cook ligt aan de steiger maar daar zien we ook geen enkele actie. Maar eens vragen hoe dat zit aan de ticketbalie. Daar krijgen we doodleuk te horen dat de afvaart van elf uur vanwege “technische redenen” niet doorgaat. Geen enkele aankondiging hierover via mail of SMS (deze gegevens dien je op te geven bij bestelling) of zelfs bij de steiger ,dat is kennelijk ook te veel moeite. (Terwijl Spido nogal wat noten op de zang heeft als het gaat om annulering wanneer je zelf verhinderd bent) Op mijn vraag wat dan die technische reden is krijg ik het antwoord dat de boot stuk is. Waarom varen we dan niet met de James Cook vraag ik. Ja die is stuk.(maar ligt gewoon aan de kade) Maar wij zouden varen met de Abel Tasman om 11 uur. Ja daar is mee geruild krijg ik als antwoord. We kunnen u wel omboeken voor de afvaart 3 kwartier later. Of u kunt u geld terugkrijgen. En wie gaat dan mijn parkeergeld betalen is mijn vraag. Daarin kunnen wij niets voor u betekenen krijg ik als (duidelijk standaard)antwoord. Ik zal dus als ik nog mee wil niet alleen maar dubbel mijn tijd kwijt zijn (welke ik eigenlijk niet heb omdat we meer dingen gepland hebben die dag), maar ook dubbel parkeergeld moeten betalen omdat Spido te beroerd is om bij een defecte boot een andere uit hun vloot in te zetten. Omdat je voor het blok staat gaan we toch maar proberen bij kenteken parkeren de tijd te verlengen. U voelt hem al aankomen, dit gaat niet. Hoewel het kenteken en de betaalde parkeertijd bekend is betaald u gewoon weer vanaf de begintijd het parkeer tarief. Dat zou betekenen dat we onderhand 4 keer het tarief moeten betalen van de parkeergarage voor een boottochtje .Dit word me echt te gortig en we besluiten noodgedwongen met dank aan Spido van de boottocht af te zien. De verloren tijd brengen wij dan maar door aan de kade in de zon. Daar wordt mij duidelijk wat de echte reden is voor de "uitval". Te weinig passagiers! Om 11:45 komt de Abel Tasman binnenvaren. Ik heb ze geteld ,er waren 164 passagiers aan boord. De website laat nu zien, als je tenminste net doet of je boekt dat alleen de Abel Tasman die ochtend om de anderhalf uur vaart en verder geen schip is ingezet. Een dubbele shift mensen is dus slechts 164 man op een boot waar er 300 op kunnen. Na de ochtend veranderd dat, nu is de James Cook kennelijk ineens gerepareerd.(Hoewel er geen enkele actie te zien is geweest op die boot) Er zijn tegenwoordig van die bedrijven in Nederland die echt té makkelijk hun geld verdienen. Daar ben je als klant een stuk vuil.

Beoordeling gegeven door Rosbergen.

buffet waardeloos
5 Cijfer 5 van 10 punten.5555

Bezoekdatum: 7 september 2019

Datum beoordeling: 8 september 2019

Reisgezelschap: met vrienden

I.v.m. de wereldhavendagen op7 september een dinercruise geboekt. Het betrof een cadeautje voor iemand die 85 jaar was geworden. Helaas was het niet wat wij ons ervan hadden voorgesteld. Bij het afhalen van de tickets werd ons gezegd dat wij vanaf 18.45 uur konden inschepen. Toen wij er echter iets voor half zeven aankwamen gingen er al veel mensen aan boord en stond er een lange rij. Tafels waren niet op naam gezet zodat je zelf maar een plaatsje moest zoeken. Met veel moeite een tafel gevonden waar nog 4 mensen bij aan konden sluiten. Buffet was zeer sumier en een desert was er ook niet. Alles was zeer ongeorganiseerd. Misschien moeten ze bij Spido eens gaan kijken bij rederij Fortuna in Spijkenisse hoe men daar een dinercruise organiseert. Helaas was deze al vroeg volgeboekt zodat we zijn uitgeweken naar de Spido. Dat was eens maar nooit meer!

Beoordeling gegeven door G. Vermeulen.

waardeloos
1 11111

Bezoekdatum: 16-8-2019

Datum beoordeling: 16 augustus 2019

Reisgezelschap: met partner

Saai, saaier saaist. 75 minuten door een haven met weinig tot geen hoogtepunten. Advies niet, zonde van je tijd en geld

Beoordeling gegeven door N.N..

niet doen
3 Cijfer 3 van 10 punten.3333

Bezoekdatum: 25-2-2015

Datum beoordeling: 25 februari 2015

Reisgezelschap: gezin

Weinig te zien. Bij regen niet genoeg zitplaatsen binnen. Met de aqualiner zie je met een familiedagkaart à 10,00 net zoveel. Dit is zonde van je geld.

Beoordeling gegeven door mbjs.

Niets te zien
4 Cijfer 4 van 10 punten.4444

Bezoekdatum: 18 januari 2015

Datum beoordeling: 18 januari 2015

Reisgezelschap: met partner

Al na 8 km werd omgeroepen: "als we nog 25 km verder zouden varen dan zijn we bij de Noordzee en zou u kunnen zien..." en gingen we alweer terug. Er was inderdaad niets anders te zien dan hijskranen, wat containers en een soort van vergane glorie. Niks grote zeeschepen. Nog even langs de SS Rotterdam voor een reclamepraatje.Wat een afknapper.

Beoordeling gegeven door teleurgestelde bezoeker.

Zeer interessante rondvaart
9 Cijfer 9 van 10 punten.9999

Bezoekdatum: 3 januari 2013

Datum beoordeling: 3 januari 2013

Reisgezelschap: met partner

Comfortabele boot, interessante rondvaart, commentaar zeer goed te verstaan (vier talen), lekkere appeltaart.

Beoordeling gegeven door Rudolf.

gebrek
7 Cijfer 7 van 10 punten.7777

Bezoekdatum: 11-09-2012

Datum beoordeling: 17 september 2012

Reisgezelschap: met een groep

De rondvaart op dinsdag 11 september was heel erg interessant en goed verzorgd. De uitleg over wat te zien was had voor mij geen waarde. Ik ben slechthorend en het schip heeft geen ringleiding, hetgeen toch mogelijk moet zijn. Wellicht kan U alsnog hierin voorzien want ik ben niet de enige. Ik was met gezelschap van de Dienst Maatsch Ontwikkeling ( gepensioneerden) gemeente Utrecht

Beoordeling gegeven door K.Bos.

10 Cijfer 10 van 10 punten.10101010

Bezoekdatum: 03 augustus

Datum beoordeling: 4 augustus 2010

Dinsdag 03 augustus 2010 heb ik een dagtocht gemaakt Botlek/ Europoort. Prachtige tocht en geweldig personaal aan boord. Met een gode luch tijdens de vaart. Echt gweldig hoe het personaal zijn best heeft gedaan om de mensen het naar hun zin te maken.

Beoordeling gegeven door A.J.A.Poots .

9 Cijfer 9 van 10 punten.9999

Bezoekdatum: 10 april 2010

Datum beoordeling: 13 april 2010

Het was een geweldige belevenis. Het eten was voortreffelijk en er was een goede sfeer. De bediening was erg aardig. Ik heb genoten en ik kan het iedereen aanraden. Zeer geschikt als personeelsuitje !!!!!

Beoordeling gegeven door N.N..

10 Cijfer 10 van 10 punten.10101010

Bezoekdatum: 08-02-2009

Datum beoordeling: 15 februari 2009

Deze Rondvaart overtrof onze stoutste verwachtingen. Prachtig om de Rotterdamse Haven van deze kant te bekijken. Zeker onze nationale trots MS Rotterdam. Ook het prachtige uitzicht op het gebouw van de Holland Amerika Lijn. Absoluut een hoogtepunt van ons dagje Rotterdam

Beoordeling gegeven door C.J.Laponder.

9 Cijfer 9 van 10 punten.9999

Bezoekdatum: augustus 2007

Datum beoordeling: 19 januari 2009

Een heerlijke dag uit ondanks de regen maar de bemanning waren toppie ook het eten was heel goed

Beoordeling gegeven door N.N..

6 Cijfer 6 van 10 punten.6666

Bezoekdatum: 25 september 2008

Datum beoordeling: 10 oktober 2008

We gingen vroeg in de ochtend en er was een bus met toeristen aanwezig.Het personeel is erg aardig en behulpzaam,maar de uitleg via een tape werd wel wat langdradig,trouwens ook de tocht op zich.Je kwam niet verder dan de containers..niets indrukwekkends of cultureels dus.Na een half uurtje heb je het wel gehad en zeker kinderen,waar dus echt niets voor geregeld is dan naar buiten kijken.

Beoordeling gegeven door Lucia Creemers.

8 Cijfer 8 van 10 punten.8888

Bezoekdatum: 14 juni 2008

Datum beoordeling: 13 september 2008

Geen toelichting

Beoordeling gegeven door Mw. J.Buurman.

8 Cijfer 8 van 10 punten.8888

Bezoekdatum: 24-07-2008

Datum beoordeling: 3 augustus 2008

Heel leuk met mooi weer en nog niet te warm. Iets over Nedrlands ( wereldwijd) voornaaamste haven leren. En 's avonds naar 'les Misérables' geweldig!

Beoordeling gegeven door Leny Rampelt.

9 Cijfer 9 van 10 punten.9999

Bezoekdatum: 24 juli 2008

Datum beoordeling: 25 juli 2008

spido heel erg goed bevallen, een prima dagje uit gehad, ook goed geprijsd.

Beoordeling gegeven door L. Daimin.

6 Cijfer 6 van 10 punten.6666

Bezoekdatum: 10-08-2008

Datum beoordeling: 12 juli 2008

Geen toelichting

Beoordeling gegeven door N.N..

6 Cijfer 6 van 10 punten.6666

Bezoekdatum: 31-5-08

Datum beoordeling: 12 juli 2008

het boottochtje is wel aardig, maar er is niet zoveel te zien

Beoordeling gegeven door spido rondvaart.

9 Cijfer 9 van 10 punten.9999

Bezoekdatum: zomer 2007

Datum beoordeling: 28 juni 2008

Echt de moeite waard om een keer mee te maken! Een geweldige langdurende boottocht met de Spido van bijba anderhalf uur. Onderweg valt er heel veel te zien en word je voorzien van opgenomen rondleiding commentaar van de burgemeester zelf! Heel informatief maar ook gezellig en je kunt op de boot lekker eten en drinken tegen betaalbare prijs. Dit valt te combineren met een bezoek aan de Euromast!

Beoordeling gegeven door N.N..

10 Cijfer 10 van 10 punten.10101010

Datum beoordeling: 26 oktober 2007

Geen toelichting

Beoordeling gegeven door N.N..