Concert At Sea: zon maakt matige line-up goed

Recensie: Concert At Sea 2010

Recensie door

archief oud artikel 28 juni 2010 Cultuur Renesse, Zeeland De jubileumeditie van Concert At Sea vraagt om een ijzersterke line-up, maar de bezoekers moeten het op de Brouwersdam doen met de opgegraven bandleden van K's Choice en de relatief onbekende Caro Emerald. Gelukkig is er zon.

Vrijdagavond was de line-up van Concert At Sea meer dan goed met toppers Guus Meeuwis en Kane. Zaterdag lijkt het publiek meer zin te hebben in de zon, dan in de muziek.

Te onbekend

Waylon en Caro Emerald zingen allebei uitstekend en proberen er een feestje van te maken, maar het Zeeuwse publiek kent enkel de bekende liedjes van de twee pas doorgebroken artiesten. Kortom, ze passen goed op kleine podia, maar ze kunnen bij lange na nog geen hoofdpodium van een festival aan. Geef ze wat tijd om nog een paar jaar te ontwikkelen, meer hits te scoren, zodat er een goed repertoire gespeeld kan worden.

Bestel mar, bestel mar, bestel mar

Het feestje begint zaterdag met Rowwen Hèze. De Limburgers waren hét hoogtepunt van de tweede festivaldag en wisten een heuse bierdouche te ontketenen. De vrolijke accordeonmuziek, de bekende toppers (Auto, Vliegtuug, De neus omhoeg, Bestel Mar, en Limbyrg (Kwestie Van Geduld)) en de grappen van Jack Poels brengen het publiek in extase. Een goede en verrassende keuze voor het middagprogramma.

Frisse wind

Vervolgens bestormt Milow het podium. De bescheiden Belgische zanger heeft een prachtige stem, maar ook hier is weer het probleem dat te weinig festivalgangers zijn nummers kennen. Zet er een Marco Borsato of een Paul de Leeuw neer, en iedereen kent de muziek. Bij Milow is dat nog niet zo, hoewel hij het publiek wel raakt en met zich mee krijgt. Hoogtepunten zijn Born in the Eighties, Canada en natuurlijk het bekende You Don't Know. Ayo Technology - zijn ode aan de gansterrap - maakt in het begin weinig indruk, omdat Jonathan 'Milow' Van den Broeck de lage noten amper haalt, maar hij komt sterk terug door het nummer in een verlengde uitvoering te spelen.

Overbodig

K's Choice was misschien tien jaar geleden een leuke act geweest voor een festival, maar vrijwel niemand kent Sarah Bettens nog. "Wie is zij?" wordt er geroepen in het publiek. Als het nummer Not An Addict klinkt, gaat er bij iedereen een lichtje branden. De rest van het reportoire maakt weinig indruk. Ondanks de relatieve onbekendheid van de nummers, heeft Bettens wel een dijk van een stem en is ze zeker de moeite waard voor fans van de Belgische band. Maar niet voor op dit festival.

BLØF

De bekende Zeeuwse band BLØF sluit het festival af. De band maakt minder indruk dan tijdens de vorige edities, maar dat komt voornamelijk door het slechte geluid. De instrumenten overheersen de stem van zanger Paskal, waardoor de prachtige teksten minder goed te volgen zijn. Na 'Aan De Kust' en 'Alles Is Liefde' keert iedereen huiswaarts.

Zon maakt veel goed

Door de heerlijke warme zomerzon was het een ideaal festivalweekend. De organisatie krijgt de komende maanden de kans om de line-up voor volgend jaar te verbeteren, oftewel minder gaten tussen acts en wat meer bekende zangers of groepen.

Een dagje uit naar Zeeland? Gebruik DagjeWeg.NL als voorbereiding!

Toch blijft Concert At Sea een leuk excuus om naar Zeeland te gaan. En blijkbaar dachten 70.000 anderen daar ook zo over.

Laatst gewijzigd: 2020-06-11 11:29:20 · Gepubliceerd: 2010-06-28 07:24:06 - 1892