archief oud artikel 12 augustus 2011 Opmerkelijk Nederlanders zijn deze zomer massaal op zoek naar dagjes uit. Dat blijkt uit cijfers van Google Insight For Search. Vooral goedkope recreatie is populair. Er werd in de afgelopen maanden veel gegoogeld op 'goedkoop dagje uit' en 'uit met korting'. Deze zoektermen stegen de afgelopen drie maanden met zo'n 130 procent.
Een van de snelste stijgers is de zoekterm 'dagje uit c1000'. Wie zijn boodschappen doet bij deze Archeon, Burgers Zoo, SEA LIFE Scheveningen en nog vele andere attracties.
We willen vooral goedkope recreatie
Apenheul en Dolfinarium
De termen 'Apenheul' en 'Dolfinarium' staan ook hoog in de zoekresultaten. Het aantal bezoekers van de websites van de dierenparken is de afgelopen drie maanden verdubbeld. Deze bezoekersstijging valt samen met het nieuws rondom Orka Morgan. De Apenheul heeft de hoge zoekresultaten vooral te danken aan het nieuws rondom de geboorte van vijf gorilla-aapjes en de komst van de neusapen. De Apenheul is namelijk het enige dierenpark in Europa waar deze apensoort te zien is. Ook het kraamfeest dat het dierenpark afgelopen maand hield zorgde voor veel publiciteit. Dit was waarschijnlijk het grootste kraamfeest ooit.
Laatst gewijzigd: 2011-08-12 17:57:40 · Gepubliceerd: 12 augustus 2011 - 1943