Spreek je doelgroep direct aan met de nieuwe Doelgroepcampagnes
14 mei 2019 bijgewerkt: 26 mei 2023 Toerisme Het aanbod van uitjes in Nederland is overweldigend. In elke plaats, provincie en uithoek valt iets te beleven. Maar voor de meeste mensen is vrije tijd beperkt en wordt er voorzichtig omgesprongen met het budget. Hoe zorg je er dan toch voor dat mensen kiezen voor jouw park of uitje? Je wilt opvallen, je beste aanbod laten zien en dat bovendien aan de juiste mensen op het juiste moment. DagjeWeg.NL helpt je daarmee; met de nieuwe doelgroepcampagnes.
Spreek je doelgroep aan
Met bijna 7500 uitjes op DagjeWeg.NL lijkt opvallen een haast onbegonnen werk. Toch is het dat niet, want de uitjes zijn op veel verschillende plaatsen op DagjeWeg.NL zichtbaar. En de meeste bezoekers beginnen niet bij 7500 uitjes, maar bij een selectie daarvan.
Waar de een met de zoekvraag uitjes voor vriendinnen binnenkomt op https://dagjeweg.nl/vriendinnendag
gaat de ander op zoek naar een uitje met kinderen in gelderland en zoekt hier verder: https://www.dagjeweg.nl/gelderland/kinderen.
Zo zijn die duizenden uitjes allemaal binnen hun eigen plaats en provincie te vinden, maar ook bij het gezelschap waar ze geschikt voor zijn; zoals gezinnen, kinderen of alleen volwassenen. Bovendien zijn ze gerangschikt in types als attractiepark, klimpark, dierentuin, themapark, speeltuin en bezienswaardigheid.
Doelgroepcampagne, wat is dat?
Voor ieder uitje geldt een combinatie van doelgroepen, die de redactie van DagjeWeg.NL selecteert. Met een doelgroepcampagne kom je hoger in de zoekresultaten binnen de relevante rubrieken voor jouw uitje. Je hebt keuze uit twee verschillende Doelgroepcampagnes, namelijk: BasisPlus en Pro.
Met een Doelgroepcampagne BasisPlus zorgt de redactie voor een verbeterde actieve weergave op DagjeWeg.NL binnen jouw hoofddoelgroepen, een geoptimaliseerde tekst, foto's en relevante links naar je eigen site, zodat we waardevolle bezoekers kunnen doorsturen. De Doelgroepcampagne Pro heeft de hoogste actieve weergave in de zoekresultaten, een meer uitgebreide tekst en daarnaast worden toegevoegde kalenderitems en/of arrangementen ook actiever weergegeven.
Richt je pijlen op verschillende doelgroepen
Bij het in de markt zetten van je dagje uit heb je meestal meer dan één doelgroep voor ogen. Zie je graag grote groepen langskomen? Dan richt je misschien je pijlen op bedrijfsuitjes. Maar ook families, die een invulling voor hun jaarlijkse familiedag zoeken, zijn de moeite waard om aan te spreken. En wat dacht je van vrijgezellenfeesten? Je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt ze vinden op DagjeWeg.NL.
En het mooie is: met een Doelgroepcampagne Pro kun je al die verschillende doelgroepen afzonderlijk aanspreken. Door extra profileringen af te nemen kom je in de zoekresultaten met een specifiek aanbod naar voren. En om nog beter op de behoefte van de klant in te spelen kies je voor een extra landingspagina met uitgebreide informatie, geoptimaliseerd op de gekozen doelgroep.
Zo ziet een Doelgroepprofilering eruit
De Spelerij in Dieren spreekt de bezoekers van DagjeWeg.NL aan met een specifiek aanbod binnen de rubriek Schoolreisjes. En biedt extra informatie op de speciale landingspagina. Bekijk hier de factsheet over de Doelgroepcampagnes op DagjeWeg.NL voor uitgebreide specificaties. Wil je nog meer weten over de verschillende mogelijkheden of heb je interesse in een campagne? Neem dan contact op via +31 (0)318 640 175 of mail naar sales@dagjeweg.nl.
Foto 2. Spreek je doelgroep aan met een doelgroepcampagne. Foto: DagjeWeg.NLRedactioneel - Laatst gewijzigd: 2023-05-26 10:10:06 · Gepubliceerd: 14 mei 2019 - 2174