Maakt mode gelukkig?

 deel via WhatsApp | Redactioneel door

'Happy' thema tweede Arnhem Mode Biënnale

29 mei 2007 Arnhem, Gelderland Mode als creatieve kunstzinnige ervaring. Dat is het uitgangspunt van de tweede Arnhem Mode Biënnale 2007. Van 1 tot en met 30 juni veranderen verschillende plekken in de stad in een kleurrijke modewereld. Het thema ‘Happy’ roept op tot geluk, in diverse vormen. Creaties van veertig ontwerpers, bekend en onbekend, dragen bij aan het creëren van een ideale blije wereld.

Blijdschap in vele vormen

Het programma is onder te verdelen in thema’s als Dance, Design, Art, Music, Poetry, Film, Revolution, Extreme, Fun en natuurlijk Fashion. Mode maakt gelukkig en mode uit geluk. Deze blijdschap is terug te vinden bij modemakers: Famous en Infamous, Old en Young. De Arnhem Mode Biënnale gebruikt mode om te vermaken en te overdenken. Dit gebeurt met bijvoorbeeld een Openingsbal, Positive Sensations by Introdans, workshops, films, Modemis, symposia en buitententoonstellingen. Artistiek leider van het event, Piet Paris, wil een onvergetelijke zintuiglijke ervaring neerzetten. De Biënnaleshows op 14 en 17 juni zijn mee te maken in combinatie met een bezoek aan de hoofdexpositie genaamd 'Welcome tot the world of Happy Fashion', te zien in het Museum voor Moderne Kunst. "Het museum vormt het decor voor een sprookjesachtige tentoonstelling die de bezoeker in een happy stemming brengt", vertelt de organisatie. "Topstukken van internationale modehuizen staan in zalen vol bloemen en vlinders waarin de zachte melodieën van muziekdoosjes klinken." Tussen de hoofdlocaties is er een wandelroute. De binnenstad van Arnhem doet ook mee in dit 'Happy Fashion' gebeuren. Boven de straten hangt typisch 'wasgoed', winkeliers tonen eigen initiatieven en 'the never ending catwalk' op 3 juni is een grote modeparade door de stadskern.

John Galliano & Bas Kosters

Deelnemers zijn onder andere modehuizen van John Galliano, Lanvin, Viktor & Rolf en Maison Martin Margiela maar ook ontwerpers als ThreeAsFour, Bas Kosters, KIND, Cathy Pill, Basso & Brooke en Bernhard Willhelm. De Arnhem Mode Biënnale wil elke twee jaar de actuele stand van de modevormgeving op internationaal niveau laten zien. De organisatie omschrijft haar drijfveer als volgt: "Mode is meer dan de laatste trends die je moet volgen. Meer dan merkengekte en big business. Mode is creatie, mode is kunst. Ervaar het."

Kijk ook bij...

Laatst gewijzigd: 2011-05-09 10:46:50 · Gepubliceerd: 2007-05-29 12:34:58 - 1151