Beoordelingen 30 jaar Tussen Kunst en Kitsch in 101 ontdekkingen

NIET WAARD
2 Cijfer 2 van 10 punten.2222

Bezoekdatum: 20-06-2022

Datum beoordeling: 20 juni 2022

Reisgezelschap: gezin

Vandaag zijn we in Workum voor Kunst en Kitsch. Ik heb een paar oude boeken meegenomen en kwamen we aan bij de expert zat hij aan de telefoon. Hij zei dat hij al bijna klaar was en lachte erbij naar ons toe. Het was geen vriendelijke man. We hebben de boeken aan hem laten zien en zei gelijk dat het niets was. Het enige wat hij zei is 'die is 2euro en die is 3euro'. Bij mijn andere (patronen)boeken van 1880 zei hij ja die zijn niks waard, je kan ze doneren bij een museum als je wilt. Ik had ook een schilderij meegenomen die expert was wel vriendelijk. Alleen het is apart dat de expert alleen op site ging bekijken of het eens eerder is geveild. Bij de rest van onze spullen keken ze ook via de site voor veilingen, ze kijken niet naar het werk op zichzelf of het wat waard is en daar kom je eigenlijk wel voor. We werden ook uitgenodigd om bij een bijzonder stuk te gaan kijken, wat op tv komt. Ze zeiden dat het ongeveer 15min zou duren en dat je daarna nog tijd hebt om naar de experts te gaan. Toen we daar eenmaal zaten en het voorbij was werd er verteld om nog te blijven zitten. Er waren te weinig mensen die anders komt kijken. We hebben achteraf een halfuur daar gezeten en werd nog steeds belooft dat de experts tijd voor ons zal nemen. Nadat het voorbij was waren de meeste experts er wel klaar mee voor vandaag en gingen naar het terras wat ernaast zat. De experts die wij nodig hadden waren heel kortaf, of deden net als het niets was. Ik denk dat ze wel zin hadden om naar het terras te gaan. We hebben achteraf 2 dingen antwoord op gekregen en de rest was tijdverspilling. Je hebt net zoveel aan om naar een andere experts te gaan dan naar Kunst en Kitsch. Zij zullen waarschijnlijk wel de tijd voor jou nemen en zullen wel goed naar jouw spullen bekijken.

Beoordeling gegeven door Steneker .

waardeloos
1 11111

Bezoekdatum: 16-10-2017

Datum beoordeling: 17 oktober 2017

Reisgezelschap: met partner

16 oktober vertrokken met een schilderij van 200 jaar oud., daar eenmaal aangekomen bij de voorselectie werden we meteen door verwezen naar Jim van der Meer Mohr. Nou die man stond met zijn mobiele telefoon en moest eerst even wakker geschud worden omdat we al een tijdje voor zijn neus stonden. Eenmaal wakker pakten we het schilderij uit en Jim bekeek het doek. Daarna werd er gezegd dat het doek op een copie leek. Het was volgens deze man maar een vreemd schilderij. Deze beste man kon eigenlijk geen zinnig woord uitbrengen. Toen zei hij hebben jullie al op internet gekeken????? duidelijk werd dat we met deze man niet verder kwamen., omdat hij tijdens ons gesprek gewoon op zijn telefoon zat te kijken. Toen vroegen we weet je collega er misschien iets van? De man schudde nee en dat was eigenlijk onze dag tussen kunst en kitsch. Het schilderij is in 1935 aangekocht bij een bekende kunsthandel in Den Bosch en is van een bekende Braziliaanse schilder., waarvan het werk in musea en zelfs paleizen hangt. Ik denk dat deze man alleen verstand heeft van schilderijen van bootjes en boerenlandschap en geen bekende schilders van buiten Europa. We stonden binnen 15 minuten weer buiten en dan nog 100 km weer terug naar huis., jammer van de centen en vooral van de tijd. We gaan zelf wel contact leggen met musea in Rio De Janeiro.

Beoordeling gegeven door andy schonewille.