Naar de opera? Niet goed, geld terug!

Theaterproducent uit Oss lokt klanten met ludieke actie

Nieuws door

archief oud artikel 10 maart 2009 Oss, Noord-Brabant Hoe zorg je er als theaterproducent nou voor dat je nieuwe klanten krijgt? Producent Peter Ultee weet het: niet goed, geld teruggarantie.

Mensen die normaal gesproken niet snel naar de opera komen, moeten met de garantie toch verleid worden om eens naar een theater te gaan.

Klassieker

Het gaat dit keer om de operaklassieker Rigoletto. Het publiek van Theater De Lievekamp in Oss krijgt deze week een brief waarin staat hoe de actie werkt. Vervolgens kunnen ze een kaart reserveren bij het theater.

Actie

"Ik wil graag een kaart bestellen onder de 'niet goed geld terugvoorwaarden'", moeten de bezoekers zeggen als ze telefonisch een kaart willen bestellen. Vervolgens moeten de bezoekers de kaart kopen en kunnen ze de voorstelling bekijken. De eerste helft althans, want in de pauze moeten de klanten bepalen of ze het de moeite waard vinden. Als de voorstelling niet aan de verwachtingen voldoet, kan het publiek de kaart weer terugbrengen en geld terugkrijgen. Wie wel van de voorstelling geniet en hem graag af wil zien - daar hoopt de producent natuurlijk op - krijgt een programmaboekje en kan van het vervolg genieten.

Gewaagd

Het klinkt als een gewaagde actie, en dat is het misschien ook wel. Veel mensen zullen de opera toch wel af willen zien, maar volgens recensent Jordi Kooiman van OperaMagazine.nl wordt Rigoletto pas na de pauze goed. "Tenminste, dat was zo bij de première die ik in Hengelo bekeek." Ook in Amsterdam gaf de producent van vdbtheater niet goed, geld teruggarantie.

Laatst gewijzigd: 2011-05-09 10:46:50 · Gepubliceerd: 10 maart 2009 - 281

Dit past bij 'Naar de opera? Niet goed, geld terug!'