De macht van de media

Beeld en Geluid |  deel via WhatsApp | Redactioneel door

1 december 2006 Hilversum, Utrecht Het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid heeft een nieuw gebouw in het Media Park in Hilversum. Naast het archief met de audiovisuele collectie van Nederland, bevat het kleurrijke pand een museum en een experience van 15 themapaviljoens. Het instituut wil met deze attracties de impact van de audiovisuele media op het dagelijkse leven voelbaar maken.

Ster in eigen programma

De 3300m2 grote verzamelplek van 700.000 uur radio-film en tv-materiaal biedt de bezoeker naast het archief een multimediale ervaring. Vijftien paviljoens verdeeld over drie niveaus hebben elk een eigen sfeer en thema zoals: Sterrenshow, De betovering, Kijkbuiskinderen, Muziek voor Miljoenen en Zuilen en zenders. Hieronder valt het terugkijken van oude kinderprogramma’s, meespelen in een showdecor of een eigen programma registeren. Maar ook een screentest doen voor een soap of een eigen journaal samenstellen en presenteren behoren tot de mogelijkheden. Bij binnenkomst laat de bezoeker zich registreren en krijgt een speciale ring mee. Met deze ring kan de bezoeker zijn programma op zijn eigen wensen afstemmen. Vijftien Bekende Nederlanders nemen de bezoekers als virtuele gids mee langs de paviljoens en geven extra informatie en tips.

Help VJ Lola en DJ Polo

Kinderen tussen 6 en 12 jaar kunnen op pad met VJ Lola en DJ Polo, twee animatiefiguren, die hulp nodig hebben bij het verzamelen van mooi beeldmateriaal dat in de experience verborgen zit. Voor de allerkleinste bezoekers, van 4 tot 6 jaar, zijn er de knuffels Konijn en Paard. Bij de verschillende Paard en Konijn speelruimtes zijn de activiteiten gericht op horen, voelen en zien. Voor basis- en voortgezet onderwijs zijn er speciale workshops en interactieve tours.

Kijk ook bij...

Laatst gewijzigd: 2015-07-30 13:10:03 · Gepubliceerd: 2006-11-30 15:07:32 - 7247